منتديات البيضا الثانوية التعليمية

أهلاً بك زائرنا الكريم
نرجو أن تكون في أتم صحة وأسعد حال
يشرفنا دخولك
وتسعدنا زيارتك
إذا كنت عضواً تفضل بالدخول
وإذا كنت زائراً ولم تسجل , فتفضل بالتسجيل
وفي انتظار مساهماتك الرائعة ومواضيعك المبدعة

أهلاً بك زائرنا الكريم
نرجو أن تكون في أتم صحة وأسعد حال
يشرفنا دخولك
وتسعدنا زيارتك
إذا كنت عضواً تفضل بالدخول
وإذا كنت زائراً ولم تسجل , فتفضل بالتسجيل
وفي انتظار مساهماتك الرائعة ومواضيعك المبدعة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أهلا بكم في منتديات البيضا الثانوية التعليمية .. أهلاً بكل ما هو جديد .. أهلاً بالإبداع

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

أنت في منتديات البيضا الثانوية التعليمية .. إذن أنت متميز  , وشخْصيَّةٌ مبْدعة .. نحن هنا أسرة واحدة ..نعملُ معا من أجْل مستقبلٍ واعد .. نثِقُ في أنفسنا ونقدِّرُ الآخرين                                  رؤية مدرسة البيضا الثانوية المشتركة :                            بناء شخصية عصرية متكاملة , تلتزم بقيم الدين والمجتمع , وتتفاعل مع مستجدات العصر .               رسالة المدرسة: تسعي مدرسة البيضا الثانوية المشتركة إلي تقديم تعليم متميز عالي الجودة من خلال   :    * تزويد طلابها بمهارات ومعارف وقيم الحياة  العصرية.                     * تفعيل دور التكنولوجيا في العملية التعليمية.              * تشجيع الطلاب علي التعلم الذاتي , وممارسة الأنشطة الصفية  واللاصفية.                 *إشراك الطالب في اتخاذ بعض القرارات الخاصة بالعملية التعليمية.        * اكتشاف الموهوبين والفائقين وتنمية قدراتهم علي الابتكار.        * قيادة مدرسية واعية ومتطورة.      * تنمية مهنية مستدامة للمعلم .       *  تنمية الجوانب الإجتماعية بين العاملين بالمدرسة.            * مشاركة مجتمعية فعالة لتطوير أداء المدرسة 

اطلب و اتمنى

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
نرمين الحداد

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالسبت 09 يناير 2010, 9:03 pm

فرصه لكل المهتمين
اطلب اللى تتمناه فى المطبخ او اى استشاره للبيت كل اللى عليك بس تطلب علشان
طلباتك اوامر عندنا اطلب و اتمنى Icon_king
فهمي إبراهيم
------------------
------------------
فهمي إبراهيم

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالأحد 10 يناير 2010, 1:05 am

تغيبت اسبوعا عن المنتدي

كنت أشعر أن شيئا ما ينقصني
كنت أشعر أن جزء مني غائب عني
وحين عدت كانت المفاجأة الكبري
التي عوضت هذا الغياب الإضطراري
الأستاذة نرمين الحداد
لقد أضئت مساحة كبيرة في جوانب منتديات البيضا
كانت تنفصها طلتك وإضافاتك
وطريقة عرضك لمواضيعك المبدعة
اطلب و اتمنى 927235
الأستاذة الفاضلة / ابلة نرمين
طول عمرك تعملين بهدوء وتنجزين عملك بإتقان وحرفنة
أحييك وأقدرك واشكرك علي كل مجهوداتك الرائعة
واتمني من كل بناتنا ان يعرفن أصول المطبخ
وفن الطهي والإقتصاد المنزلي
إما أنا فسوف أكتفي بالتذوق
أنا شامم ريحة الأكل تجنن ياجماعة
حد يقول لنا حناكلوا إيه
الملاك

الملاك

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالأحد 25 يوليو 2010, 11:57 am

ممكن طريقة معكروته بلزانيا
نرمين الحداد

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالإثنين 26 يوليو 2010, 9:10 pm

اهلا وسهلا حاضر من عنيا بس عايزه اسالك الاول انت بتعرفى طريقه المكرونه الباشميل
الملاك

الملاك

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالأربعاء 28 يوليو 2010, 8:19 am

شكرا للاستجابه ايوه اه انا عارفه
just ahuman

just ahuman

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالخميس 29 يوليو 2010, 12:02 am

ممكن طريقة الكيكة الاسفنجية بس بالتفصيل
الملاك

الملاك

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالأحد 01 أغسطس 2010, 2:59 pm

ممكن الفرق بين صلصة الصويا
والصلصة الي احنابنشتريها ممكن
نرمين الحداد

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالثلاثاء 03 أغسطس 2010, 7:16 am

الفرق بسيط قوى الصلصه اللى احنا بنستعملها مصنوعه من الطماطم اما الصويا من فول الصويا و كل واحده لها استخدامتها و على فكره فول الصويا له فوايد حلوه قوى و خصوصا للستات و هى بتستخدم كتير فى المشويات
اى خدمه
نرمين الحداد

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالثلاثاء 03 أغسطس 2010, 7:19 am

بالنسبه للكيك الاسفنجى انا كده زعلانه لان دى من اوائل الوصفات اللى انا وضعتها فى المنتدى معنى كده انك ما شفتيش كل الموجود على منتدانا
الملاك

الملاك

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالثلاثاء 03 أغسطس 2010, 10:59 am

شكرا ابله نرمين
شكله ايه فول الصويا ده زي الفول العادي 
نرمين الحداد

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالخميس 05 أغسطس 2010, 9:27 am

شكل فول الصويا مختلف عن العادى فيه شبه شويه من الفول المستورد شويه و بيباع اما على شكله او بيطحن و يضاف للحوم و على فكره كل اللحوم المصنعه عليها فول الصويا
titoelstohy

titoelstohy

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالجمعة 06 أغسطس 2010, 3:57 pm

مش الفول الصويا ده بتاع المواشي
نرمين الحداد

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالسبت 07 أغسطس 2010, 9:05 am

لا يا تيتو و بعدين حتى لو كده طب ما الفول اللى كل يوم على الافطار و يا سلام على طبق منه فى السحور بيصمد فى البطن تمام كل سنه و انت طيب بيعملوا منه علف للحيوانات و خليها على الله
الملاك

الملاك

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالجمعة 22 أكتوبر 2010, 7:52 am

لو اناعندى وهنكلو على الصفره هيقعدو ازاى
معلش علشان بلغبط فيهم
الملاك

الملاك

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالجمعة 22 أكتوبر 2010, 7:53 am

عوزومه
نرمين الحداد

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالجمعة 22 أكتوبر 2010, 7:38 pm

لو عندك عزومه و عايزه ترتيب الناس على السفره رب المنزل على راس السفره و اكبر و اهم ضيف على يمينه و ماما على شماله و الترتيب من الاكبر للاصغر وممكن تضطلعى على كتاب الصف الثانى الثانوى و انت حاتستفيدى كتير منه و اى خدمه
الملاك

الملاك

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالجمعة 29 أكتوبر 2010, 11:18 am

شكرا ابله نرمين يعنى الضيف
على اليد اليمنى لرب الاسره هوممكن نخلى الابن الاكبر
جنب الضيف او الى على شرفه العزومه
طيب مين هيعود على الراس الاخرى
نرمين الحداد

اطلب و اتمنى Empty
مُساهمةموضوع: رد: اطلب و اتمنى   اطلب و اتمنى Icon_minitimeالجمعة 29 أكتوبر 2010, 7:06 pm

بصى هاقولك حاجه العادات دى كلها غربيه و احنا مش مطالبين بيها فى العادى لكن اذا اتحطينا فى الموقف لازم نبقى على المستوى اللائق

اطلب و اتمنى
صفحة 1 من اصل 1