منتديات البيضا الثانوية التعليمية

أهلاً بك زائرنا الكريم
نرجو أن تكون في أتم صحة وأسعد حال
يشرفنا دخولك
وتسعدنا زيارتك
إذا كنت عضواً تفضل بالدخول
وإذا كنت زائراً ولم تسجل , فتفضل بالتسجيل
وفي انتظار مساهماتك الرائعة ومواضيعك المبدعة

أهلاً بك زائرنا الكريم
نرجو أن تكون في أتم صحة وأسعد حال
يشرفنا دخولك
وتسعدنا زيارتك
إذا كنت عضواً تفضل بالدخول
وإذا كنت زائراً ولم تسجل , فتفضل بالتسجيل
وفي انتظار مساهماتك الرائعة ومواضيعك المبدعة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أهلا بكم في منتديات البيضا الثانوية التعليمية .. أهلاً بكل ما هو جديد .. أهلاً بالإبداع

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

أنت في منتديات البيضا الثانوية التعليمية .. إذن أنت متميز  , وشخْصيَّةٌ مبْدعة .. نحن هنا أسرة واحدة ..نعملُ معا من أجْل مستقبلٍ واعد .. نثِقُ في أنفسنا ونقدِّرُ الآخرين                                  رؤية مدرسة البيضا الثانوية المشتركة :                            بناء شخصية عصرية متكاملة , تلتزم بقيم الدين والمجتمع , وتتفاعل مع مستجدات العصر .               رسالة المدرسة: تسعي مدرسة البيضا الثانوية المشتركة إلي تقديم تعليم متميز عالي الجودة من خلال   :    * تزويد طلابها بمهارات ومعارف وقيم الحياة  العصرية.                     * تفعيل دور التكنولوجيا في العملية التعليمية.              * تشجيع الطلاب علي التعلم الذاتي , وممارسة الأنشطة الصفية  واللاصفية.                 *إشراك الطالب في اتخاذ بعض القرارات الخاصة بالعملية التعليمية.        * اكتشاف الموهوبين والفائقين وتنمية قدراتهم علي الابتكار.        * قيادة مدرسية واعية ومتطورة.      * تنمية مهنية مستدامة للمعلم .       *  تنمية الجوانب الإجتماعية بين العاملين بالمدرسة.            * مشاركة مجتمعية فعالة لتطوير أداء المدرسة 

اللى عاوز يحلى يجى عندى

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
نرمين الحداد

اللى عاوز يحلى يجى عندى Empty
مُساهمةموضوع: اللى عاوز يحلى يجى عندى   اللى عاوز يحلى يجى عندى Icon_minitimeالأربعاء 06 يناير 2010, 8:21 pm

اللى عاوز يحلى يجى عندى Icon_flower اللى عاوز يحلى يجى عندى
اول درس مع بعض حيكون فى الحلويات
و قبل ما اقول لكم على اى طرق لازم نعرف اساسيات علشان لما نعمل حاجه ما نبقاش مضطرين نربى شويه فراخ علشان تاكلها و خصوصا انتوا عارفين انه انفلونزا الفراخ يعنى-----------
يله بينا
احنا بنتفرج علىبرامج كتييييييييير عن الطبخ و المطبخ
فيه منهم اللى بيدينا المقادير بالكوب و كتير منهم بالجرام
و بنبقى حيرانيين و الحل حالا اهو
كوب الدقيق =115جرام
كوب السكر=225جرام
كوب الزبده=225جرام
كوب النشا=100جرام
كوب اللبن=250جرام
كوب الكريم فريش=225جرام
حتسالوا ايه الكريم فريش بالبلدى يعنى القشطه
ملحوظه
الكوب اللى بنستعمله يكون ساده و من فوق نفس حجمه من تحت ودايما نستعمل نفس الكوب فى اخذ المقادير
وكفايه عليكم كده النهارده حاستنى ردودكم و طلباتكم و انشاء الله ربنا يقدرنى عليها
dody mag

dody mag

مُساهمةموضوع: رد: اللى عاوز يحلى يجى عندى   اللى عاوز يحلى يجى عندى Icon_minitimeالأربعاء 31 مارس 2010, 12:15 pm

برجاء اعطاااااااء الكثير من الافكار المنزلية وخصوصا تزين السفرة والمطبخ وطرق عمل مفارش وشكراااااا
hala eid

hala eid

مُساهمةموضوع: رد: اللى عاوز يحلى يجى عندى   اللى عاوز يحلى يجى عندى Icon_minitimeالسبت 03 أبريل 2010, 1:56 pm

شكرا على الطريقة
مع انى عمرى مهعملها لانى ممكن ابوظ الدنيا ههههههههههههههههههه
hager_elfeky

hager_elfeky

مُساهمةموضوع: رد: اللى عاوز يحلى يجى عندى   اللى عاوز يحلى يجى عندى Icon_minitimeالأحد 20 يونيو 2010, 11:13 pm

شكرآ اوى على المعلومات وانا اكيد هستفيد منها عشان بحب اعمل حلويات
ahmed elstohy

ahmed elstohy

مُساهمةموضوع: رد: اللى عاوز يحلى يجى عندى   اللى عاوز يحلى يجى عندى Icon_minitimeالثلاثاء 29 يونيو 2010, 1:53 am

مشكوووووووووووووووووره مس نرمين بس ياريت تدوقونا حاجه بقى

اللى عاوز يحلى يجى عندى
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ايه اللى مش عاجبك فيه
» لغز سهل على اللى بيفهم
» الجملة اللى تخلى اى بنت ترد عليك
» اخره اللى يشرب كوكاكولا
» اللى يوصل لخمسه يقول خمس اشياء جمبه