منتديات البيضا الثانوية التعليمية

أهلاً بك زائرنا الكريم
نرجو أن تكون في أتم صحة وأسعد حال
يشرفنا دخولك
وتسعدنا زيارتك
إذا كنت عضواً تفضل بالدخول
وإذا كنت زائراً ولم تسجل , فتفضل بالتسجيل
وفي انتظار مساهماتك الرائعة ومواضيعك المبدعة

أهلاً بك زائرنا الكريم
نرجو أن تكون في أتم صحة وأسعد حال
يشرفنا دخولك
وتسعدنا زيارتك
إذا كنت عضواً تفضل بالدخول
وإذا كنت زائراً ولم تسجل , فتفضل بالتسجيل
وفي انتظار مساهماتك الرائعة ومواضيعك المبدعة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أهلا بكم في منتديات البيضا الثانوية التعليمية .. أهلاً بكل ما هو جديد .. أهلاً بالإبداع

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

أنت في منتديات البيضا الثانوية التعليمية .. إذن أنت متميز  , وشخْصيَّةٌ مبْدعة .. نحن هنا أسرة واحدة ..نعملُ معا من أجْل مستقبلٍ واعد .. نثِقُ في أنفسنا ونقدِّرُ الآخرين                                  رؤية مدرسة البيضا الثانوية المشتركة :                            بناء شخصية عصرية متكاملة , تلتزم بقيم الدين والمجتمع , وتتفاعل مع مستجدات العصر .               رسالة المدرسة: تسعي مدرسة البيضا الثانوية المشتركة إلي تقديم تعليم متميز عالي الجودة من خلال   :    * تزويد طلابها بمهارات ومعارف وقيم الحياة  العصرية.                     * تفعيل دور التكنولوجيا في العملية التعليمية.              * تشجيع الطلاب علي التعلم الذاتي , وممارسة الأنشطة الصفية  واللاصفية.                 *إشراك الطالب في اتخاذ بعض القرارات الخاصة بالعملية التعليمية.        * اكتشاف الموهوبين والفائقين وتنمية قدراتهم علي الابتكار.        * قيادة مدرسية واعية ومتطورة.      * تنمية مهنية مستدامة للمعلم .       *  تنمية الجوانب الإجتماعية بين العاملين بالمدرسة.            * مشاركة مجتمعية فعالة لتطوير أداء المدرسة 

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه

titoelstohy
tasneem_mokhtar
yoyo4ever
واحد من الناس
8 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
واحد من الناس

واحد من الناس

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Empty
مُساهمةموضوع: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالخميس 17 ديسمبر 2009, 3:38 pm

الرجآء من آصحإب القلوب الضعيفه عدم آكمإل الموضوع لـوجود صور بشعه
بسم اللــه الرحــمن الرحـــيم
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم "وَإِن تَعُدُّواْ نِعْمَةَ اللَّهِ لاَ تُحْصُوهَا إِنَّ اللَّهَ لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ "سورةالنحل آية18

وقال تعالى "إِنَّ فِي خَلْقِ
السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاخْتِلافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لَآيَاتٍ
لِّأُولِي الأَلْبَابِ الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا
وَعَلَىَ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ
وَالأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا
عَذَابَ النَّارِ " سورة آل عمران آية190

فهل تفكرت ياأيهاالمسلم في نعم الله عليك ...وأول هذه النعم أن خلقك انسانا ؟

وتخيّل لو أنك كنت نوعاً آخر من مخلوقات الله !

فتخيّل لو أنك كنت قطة تداس بعجلات السيارات أو حشرة تضرب بالنعال حتى تموت !!

وهل اختار الصرصور أن يكون صرصوراً ، وهل اختارت الذبابة أن تكون ذبابة ؟

هل تفّكرت في نعمة العقل وأنك ممن خصهم الله بهذه النعمه ؟

فتخيّل لو انك كنت انساناً ولكنك مجنون تتيه في الشوارع ويضحك عليك الأطفال والصبية !

وهل شكرت الله على نعمة التسعة مليارات خلية الموجودة سليمة في دماغك ؟

هل تفكّرت في أنك ممن فضّلهم الله بأعظم نعمة وهي نعمة الإسلام وهداك وخصّك بهذه النعمة من بين ملايين البشر ؟

فقد انعم الله عليك بأن ولدت لأبوين مسلمين دون ان تختار ذلك وانما تكرّما وتفضّلا منه سبحانه وتعالى !!

تخيّل -والعياذ بالله - لو أنك ولدت
بوذياً تعبد الأصنام في الصين أوفيتنام .أو هندوسياً في سيريلانكا أو
الهند تعبد البقر وتستحم من بولها وتضع النقطة الحمراء في جبهتك والتي
يصنعونها من روث وفضلات الأبقار!

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه %D8%A7%D9%84%D9%81%D8%B2%D9%84%D9%83%D8%A9%202

وهل حمدت الله على أنك ما كنت من اهل الاعتقادات الباطلة التي ترغم أصحابها على الزواج بالكلاب والحيوانات لتكفير ذنوبهم ؟!!
هندي هندوسي يتزوج كلبه !!

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه %D8%A7%D9%84%D9%81%D8%B2%D9%84%D9%83%D8%A9%203

واحمد الله أنك لست ممن يتبّرك بالفئران كما يفعلون مع اطفالهم ويشربون من نفس الآنية هم وفئرانهم لأخذ البركة من الفئران والجرذان !

ثم بعد كل هذا يموتون على الكفر ، فلا دنيا ولا آخرة اذا كانوا ممن سمعوا عن الإسلام ولم يسلموا ... والله اعلم .

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه %D8%A7%D9%84%D9%81%D8%B2%D9%84%D9%83%D8%A9%204

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه %D8%A7%D9%84%D9%81%D8%B2%D9%84%D9%83%D8%A9%205

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه %D8%A7%D9%84%D9%81%D8%B2%D9%84%D9%83%D8%A9%206

هل تفكّرت أيّها العربيّ في أنك ممن
فضلهم الله بأن كانوا عرباً وممن يفهمون مباشرة كتاب الله سبحانه وتعالى
واحاديث رسوله محمد صلى الله عليه وسلم ... فلا تحتاج إلى ترجمان .

وتخيّل لو انك كنت من مسلمي تايلند أو
بورما ممن لا يفهمون العربية .... وحتى لو تعلموا قراءة القرآن فان أغلبهم
لا يفهمون معنى ما يقرؤونه ؟!

هل تفكّرت أنت يا من تعيش في أمن
وأمان أنك ممن أنعم الله عليهم بذلك؟ فكم من مسلم يعيش في خوف وهلع ...
ولا يدري إذا أصبح هل يمسي سليما واذا أمسى هل يصبح بأمان أم لا ؟

وتخيّل لو أنك كنت من ضحايا هيروشيما أوالبوسنة أو مذابح كوسوفا !!

ياباني من ضحايا القنبلة النووية الامريكية التي القيت على هيروشيما

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه %D8%A7%D9%84%D9%81%D8%B2%D9%84%D9%83%D8%A9%209

هل تفكّرت بنعمة الله عليك في أنك حرّ طليق ؟!

فكم من مسجون هنا في السعودية بسبب دين بسيط مثل ثلاثة او اربعة آلاف ريال ...وسجنه غريمه لأنه لايستطيع سدادها؟

واحمد الله انك لم تكن في دولة من دول الظلم كاسرائيل او امريكا فيحكمون عليك بالسجن لمدة عشرين او ثلاثين سنة لأتفه الأسباب !

هل تفكّرت في نعمة الله عليك أنك تملك
قوت يومك ؟ فكيف بك وأنت -ولله الحمد - تملك قوت شهرك كله بل وعامك ؟ وكيف
ببعض من يملك قوت عمره كله هو وابناءه وأحفاده ؟

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه %D8%A7%D9%84%D9%83%D8%A8%D8%B3%D8%A9

فكم من فقير في هذا العالم لا يجد إلا الفضلات ليأكلها وكم شاهدنا ذلك في عواصم ارقى الدول مثل لندن وباريس ؟

وتخيّل لو أنك ولدت و عشت فقيرا في مجاهل افريقيا مثل الصومال أو تشاد أو النيجر !

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه %D8%A7%D9%84%D9%81%D8%B2%D9%84%D9%83%D8%A9%2010

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه %D8%A7%D9%84%D8%B7%D9%8A%D8%B1

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه %D8%A7%D9%84%D9%84%D9%8A%20%D9%8A%D8%AD%D8%A8%D9%8A

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه 979793
yoyo4ever

yoyo4ever

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالجمعة 18 ديسمبر 2009, 6:30 pm

الحمد لله حمدا كثيرا طيبا مباركا فيه
????
زائر
Anonymous

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالجمعة 18 ديسمبر 2009, 8:37 pm

صوره.جمده
واحد من الناس

واحد من الناس

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالخميس 24 ديسمبر 2009, 3:46 pm

شكرا لمروركم
tasneem_mokhtar

tasneem_mokhtar

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالخميس 24 ديسمبر 2009, 5:08 pm

رحمه الله على عباده
titoelstohy

titoelstohy

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالسبت 06 فبراير 2010, 12:35 am

احنا والله فى نعمة وما حدش حاسس بيها كل اللى عند الصبيان ازاى يحط جل فى شعرة ويجيب وموبايل ع الزيرو ويحطلى علية كام اغنية حب لل.....
والبنت تيجى نازلة على المرايا مليالك وشها ميكياج وتحط برفانات وتنقى اديق واسخن لبس فى السوق علشان تبان بنت جامدة
إنما المغفلين كتير
احمدك يارب على النعمة اللى انا فيها
شوف الناس فى الصور عاملة ازاى
استغفر الله ربنا يصلح حالنا
فهمي إبراهيم
------------------
------------------
فهمي إبراهيم

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالسبت 06 فبراير 2010, 1:49 am

titoelstohy كتب:
احنا والله فى نعمة وما حدش حاسس بيها كل اللى عند الصبيان ازاى يحط جل فى شعرة ويجيب وموبايل ع الزيرو ويحطلى علية كام اغنية حب لل.....
والبنت تيجى نازلة على المرايا مليالك وشها ميكياج وتحط برفانات وتنقى اديق واسخن لبس فى السوق علشان تبان بنت جامدة
إنما المغفلين كتير
احمدك يارب على النعمة اللى انا فيها
شوف الناس فى الصور عاملة ازاى
استغفر الله ربنا يصلح حالنا

الحمد لله

طبعا نحن في نعمة نحمد ربنا عليها
بس إنت طلعت فيلسوف جامد ياتيتو
وردك كان جميل
بس أوعي تكون بتقعد في الشارع كتير إنت وأصحابك

مش عشان تشموا البرفانات
أو تتفرجوا علي اللبس الضيق لا سمح الله
ولكن عشان تستغفروا ربنا وتحمدوه
وياريت الناس كلها تبقي ريحتها حلوة من غير برفانات
يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه 742563
هوه صحيح فيه ناس لو كبوا عليها البحر الأبيض المتوسط
حاتفضل زي ما هيه
يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه 898330
بس برضو مش كل الصبيان ومش كل البنات
ربنا يصلح حالنا جميعا يارب
مع الشكر لمقدم الموضوع
titoelstohy

titoelstohy

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالسبت 06 فبراير 2010, 12:06 pm

لا والله استاذى الفاضل انا طالب عادى بس حال الناس يخليك تعمل كدة وبالزيادة
انا على فكرة بقعد فى الشارع بمعنى اصح بتمشي انا واصحابى بس ما حدش فينا بينظر للبس حد سواء محزق او ملزق ولا بنشم برفانات ولااى مشبوهات من الحاجات دى اصل مش عايز يبقى ليا ملف عند الحكومة
الحمد لله على النعمة اللى احنا فيها
ahmed elstohy

ahmed elstohy

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالسبت 06 فبراير 2010, 12:25 pm

الحمد لله حمدا كثيرا على نعمه التى لا تحصى واولهما نعمة الإسلام الحمد لله الذى فضلنا على كثيرا من خلقه اشكر الله عز وجل على جميع نعمه واساله الا ينزل على غضبه وسخطه فإننا فى هذا العصر نمشى بمقولة ليت الشباب يعود يوما ولكن لما لا نغيرها فالنقول ليت العصر القديم يعود يوما عصر ما قبل قاسم ا مين فإن الشباب اليوم مهتمين بسخافات الا وهى المظهر وتركوا الجوهر والله لو عرفو قيمة الجوهر لتركوا المظهر كل منهم كما قال تيتو يهتم بالجل والموبايل والرنات والأغانى والفتيات تهتم بالميكب ومظهرها وهل الشاب سوف يعجب بها ام لا وياترا ستقابل من اليوم وتتحدث الى من اليو ولكن ليسوا كلهن حتى لا اظلم احد ولكنى اختم بهذه المقوله يا بنات المسلمين لا تتبعوا تعاليم قاسم امين ولكن اتبعوا تعاليم ابى القاسم الامين وشكرا على هذا الموضوع الرائع
ahmed elstohy

ahmed elstohy

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالسبت 06 فبراير 2010, 12:26 pm

تيتو بلاش انت
titoelstohy

titoelstohy

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالسبت 06 فبراير 2010, 2:58 pm

لية بس كدة يا شيكو دة انا بحبك ما تخلينيش اغير نظرتى عنك
انا قلت كلام مش منطقى انا بقول اللى بيحصل فى المجتمع
انتا فاكر لما نزلنا العيد اللى فات اسكندرية وشوفنا البنات عاملين ازاى ولا لبسهم ولا بنت حاطة طرحة على شعرها حتى ولا لو حاطة طرحة من فوق تقول مؤمنة وقلبها عامر بلإيمان ومن تحت.
........................................................................................................ ..........
فاكر فى اليوم دة لما قولت لك كل دول داخلين النار يا شيكو قلتلى اكيد قلت لك ومين عارف مش يمكن ربنا يهديهم
قلتلى ولية لا ربنا غفور رحيم
وممكن اعرف منك تقصد بأية (بلاش انت يا تيتو) !!!!!!!!!!!!!!يلا
titoelstohy

titoelstohy

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالإثنين 08 فبراير 2010, 2:29 pm

enta mesh rady terod llllllleh
ريتاج20

ريتاج20

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالإثنين 08 فبراير 2010, 4:30 pm

الحمد لله على نعمة الاسلام
لو بصينا حولينا هانعرف اقد ايه احنا ظلمين نفسنا احنا ملناش حق ندعى ربنا
وملناش حق فى كل الرحمة دى ومستحقش حتى نظرة من ربنا لينا
برغم كل معصينا الا ان ربنا رحمنا وبيغفر لنا سبحان الله كم
من شاب وكم من فتاة لايعرفون قدر نعمة الاسلام
شكرا يا اخ شيكو على الجملة الجميلة دى(يا بنات المسلمين لا تتبعوا تعاليم قاسم امين ولكن اتبعو تعاليم ابى القاسم الامين)
ياريت بس الدعوة دى متخصش البنات وبس ياريت كمان الشباب يعملو كدة
نفسى اغمض عينى وافتح الاقى كل البنات والشباب التزموا بتعاليم حبيبى رسول الله
بس بعد ايه بالنسبة لى دة حلم مستحيل بس لو كل واحد فينا التزم بس بسنة واحدة من سنن رسول الله
هنحقق مجتمع اسلامى جميل
يا رب لك الحمد كما ينبغى لجلا وجهك وعظيم سلطانك
يا اخ تيتو ياريت متحكمش على حد بدخول النار ممكن تكون انت مكانه يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_sad
فهمي إبراهيم
------------------
------------------
فهمي إبراهيم

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالإثنين 08 فبراير 2010, 6:20 pm

أبنائي الأعزاء

نحن نريد من الجميع أن يعمل بأمانة وصدق
ويشارك بإخلاص في تقدم وتطور بلادنا
بكل أدب واحترام وبكل عفة واحتشام
ودين وأخلاق والتزام
وبكل الصفات السامية والأخلاق العالية
فإذا لم تستفد مما فات فدعه
وابدأ من الآن وانظر للأمام بكل بموضوعية

وبكل أمل في الله أن يصلح أحوالنا ويطهر نفوسنا
أبنائي الأعزاء
أريد منكم ألا نُكفِّر أحداً وألا نتَّهم أحدا بأي شئ
والا نُلقي بما في أنفسنا علي الآخرين
المهم أن تبدأ بنفسك وتتقي الله فيما تقول أو تفعل
فلتبدأ بنفسك أولا
ولتُحاسبْ نفسَك قبل أن تُنصِّبَ نفسَك حكما علي الآخرين
ويجب أن يكون أملنا في الله كبير
ولا نيأس من رحمة الله
لأن ربنا وسِعت رحمَتُه كلَّ شئ
(قَالَ وَمَن يَقْنَطُ مِن رَّحْمَةِ رَبِّهِ إِلاَّ الضَّآلُّونَ {56 الحجر})
titoelstohy

titoelstohy

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالإثنين 08 فبراير 2010, 9:09 pm

كلامك منطقى ومضبوط استاذ فهمى

الاخ ريتاج 20
انتا فهمتنى غلط لما قلت انى بحكم على الناس بدخول النار
دة ما كانش قصدى
بدليل لما قلت ل شيكو مش يمكن ربنا يهديهم قالى ولية لا ربنا غفور رحيم
ريتاج20

ريتاج20

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالإثنين 08 فبراير 2010, 10:44 pm

كلامك جميل ياستاذ فهمى بس انا مقلتش ان دا مستحيل بدون سبب لان فعلا الدين بقى اخر شى نفكر فيه
اسفة يااخ تيتو بس دى كانت نصيحة مش ليك لوحدك
لكل الاصدقاء لان كتير بيقعوا فى الخطا دة اسفة مرة تانية
على فكرة ريتاج اسم بنت ومعناه كساء الكعبا
titoelstohy

titoelstohy

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالإثنين 08 فبراير 2010, 10:51 pm

معلومة قيمة ونصيحة غالية لن انساها طيله حياتى
اشكرك ريتاج20
دينا احمد

دينا احمد

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالإثنين 08 فبراير 2010, 11:52 pm

بجد يا جماعة انا مش لقية تعليق مناسب اقولة بعد الكلام اللى انا قريته ده
وده يمكن علشان انا لسة جديدة فى المنتدى ده ولا لسبب تااانى مش اعارفه؟ بس انا كل اللى بتمناة ان بلدنا دايما تفضل ادام ودة مش حيحصل بالكلام بس ...لا دة بادينا احنا وانا اقصد باحنا اى الجيل الصاعد ..امل البلد دية ...يعنى احنا المستقبل ...وزى ما الاستاذ فهمى قال ان كل واحد لازم يبدا بنفسة ويشوف ايه الغلط فيه ويحاول يصلحة .....انا حقيقى مش عارفة انا جبت الكلام دة منين بس والله حاسة ان كلة من قلبى .....كفاية كدة بقى علشان متتخنقوش منى farao
????
زائر
Anonymous

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالثلاثاء 09 فبراير 2010, 1:10 pm

شكرا على هذا الموضوع ( جزاك الله خيرا)
titoelstohy

titoelstohy

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالثلاثاء 09 فبراير 2010, 1:21 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
ahmed elstohy

ahmed elstohy

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالثلاثاء 09 فبراير 2010, 8:12 pm

احب اشكر الاخت ريتاج على ردها الجميل ده واشكر دينا برده وهى المقوله للفتيات لان يترتب على التزام الفتيات بها التزام الشباب وعلى فكره انا عملت موضوع اسم ومعنى علشان الى عايز يعرف معنى اسم يحطه وانا هاجاوبه علشان محدش يغلط فى الاسماء وبشكركم كلكم
ريتاج20

ريتاج20

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالثلاثاء 09 فبراير 2010, 10:49 pm

على فكرة انا مكنش قصدى قدة انا كان قصدى اننا كلنا لازم نلتزم
وطبعا التزام البنات هاترتب عليه التزام الشباب بس كلنا لازم
نبقى ايد واحدة عشان نحقق مجتمع سليم وعلى فكرة انا معاك يااخ شيكو
البنات هى السبب بس لو رمينا الحمل كلة على البنات يبقى مش هنتغير
ahmed elstohy

ahmed elstohy

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالثلاثاء 09 فبراير 2010, 10:55 pm

لا طبعا برده الصبيان لازم يلتزموا بالعقيده ولا ينظروا الى ما حرم الله ولكن علشان هم لا ينظروا الى ما حرم الله لازم البنات ترتدى ملابس شرعيه اسلاميه ولكن ايضا الشباب لابد ان لا يفتن ويتمسك بدينه وشكرا جذيلا اخت ريتاج وتشرفنا بمعرفتك
ريتاج20

ريتاج20

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالثلاثاء 09 فبراير 2010, 11:50 pm

كلام جميل كدة احنا اتفقنا فى الراى
بنا يهدبنا جميعا ويوفقنا الى ما يحبة ويرضاه
ahmed elstohy

ahmed elstohy

مُساهمةموضوع: رد: يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه   يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه Icon_minitimeالأربعاء 10 فبراير 2010, 1:15 pm

اميييييييييييييييين يارب العالمين

يا أخي ويا أختي ممنوع دخول ذو القلوب الضعيفه
صفحة 1 من اصل 1