منتديات البيضا الثانوية التعليمية

أهلاً بك زائرنا الكريم
نرجو أن تكون في أتم صحة وأسعد حال
يشرفنا دخولك
وتسعدنا زيارتك
إذا كنت عضواً تفضل بالدخول
وإذا كنت زائراً ولم تسجل , فتفضل بالتسجيل
وفي انتظار مساهماتك الرائعة ومواضيعك المبدعة

أهلاً بك زائرنا الكريم
نرجو أن تكون في أتم صحة وأسعد حال
يشرفنا دخولك
وتسعدنا زيارتك
إذا كنت عضواً تفضل بالدخول
وإذا كنت زائراً ولم تسجل , فتفضل بالتسجيل
وفي انتظار مساهماتك الرائعة ومواضيعك المبدعة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أهلا بكم في منتديات البيضا الثانوية التعليمية .. أهلاً بكل ما هو جديد .. أهلاً بالإبداع

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

أنت في منتديات البيضا الثانوية التعليمية .. إذن أنت متميز  , وشخْصيَّةٌ مبْدعة .. نحن هنا أسرة واحدة ..نعملُ معا من أجْل مستقبلٍ واعد .. نثِقُ في أنفسنا ونقدِّرُ الآخرين                                  رؤية مدرسة البيضا الثانوية المشتركة :                            بناء شخصية عصرية متكاملة , تلتزم بقيم الدين والمجتمع , وتتفاعل مع مستجدات العصر .               رسالة المدرسة: تسعي مدرسة البيضا الثانوية المشتركة إلي تقديم تعليم متميز عالي الجودة من خلال   :    * تزويد طلابها بمهارات ومعارف وقيم الحياة  العصرية.                     * تفعيل دور التكنولوجيا في العملية التعليمية.              * تشجيع الطلاب علي التعلم الذاتي , وممارسة الأنشطة الصفية  واللاصفية.                 *إشراك الطالب في اتخاذ بعض القرارات الخاصة بالعملية التعليمية.        * اكتشاف الموهوبين والفائقين وتنمية قدراتهم علي الابتكار.        * قيادة مدرسية واعية ومتطورة.      * تنمية مهنية مستدامة للمعلم .       *  تنمية الجوانب الإجتماعية بين العاملين بالمدرسة.            * مشاركة مجتمعية فعالة لتطوير أداء المدرسة 

افتح اى جهاز مقفول بباسوورد

radwa esmaeel
فهمي إبراهيم
elkahen
7 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
elkahen

افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Empty
مُساهمةموضوع: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالسبت 26 سبتمبر 2009, 9:41 pm

فتح جهاز مقفول بباسوورد
نكتب مكان طلب الباسوورد الامر (award-sw) بين قوسين ونسبة نجاح الطريقة دى 95 %
الطريقة التانية انك تفصل البطارية الصغيرة الموجودة فى motherboard وركبها تانى واتح الجهاز هتلاقى الباسوورد اتلغى خالص ونسبة نجاح الطريقة دى 100 %
مع تحياتى
فهمي إبراهيم
------------------
------------------
فهمي إبراهيم

مُساهمةموضوع: رد: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالأحد 27 سبتمبر 2009, 2:09 am

elkahen كتب:
فتح جهاز مقفول بباسوورد
نكتب مكان طلب الباسوورد الامر (award-sw) بين قوسين ونسبة نجاح الطريقة دى 95 %
الطريقة التانية انك تفصل البطارية الصغيرة الموجودة فى motherboard وركبها تانى واتح الجهاز هتلاقى الباسوورد اتلغى خالص ونسبة نجاح الطريقة دى 100 %
مع تحياتى

شكرا علي هذه المعلومات
ولكن الطريقة الثانية محتاجة فك سلوك
وفك مسامير
وتطليع بطارية
وهناك طريقة ثالثة من
control panel>> User accountS>>
chang the way User log on or off.>>غير
ثم أعد تشغيل الجهاز
elkahen

مُساهمةموضوع: رد: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالأحد 27 سبتمبر 2009, 2:16 am

طريقة البطارية مش محتاجة فك اى سلوك .. هى بتكون بطارية صغير شبه بطارية الساعة بس اكبر شوية مجرد انك تفصلها وترجعها تانى مكانها بس
فهمي إبراهيم
------------------
------------------
فهمي إبراهيم

مُساهمةموضوع: رد: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالأحد 27 سبتمبر 2009, 7:50 pm

elkahen كتب:
طريقة البطارية مش محتاجة فك اى سلوك .. هى بتكون بطارية صغير شبه بطارية الساعة بس اكبر شوية مجرد انك تفصلها وترجعها تانى مكانها بس

أولا : عارفها كويس والله
وقد جربتها منذ عدة سنوات
وبعدين عندي واحدة
لو عايزها ابعتها لك
بس للأسف زمانها رطبت وباظت
وبعدين هل يمكن تطلعها اللي هي البطارية
وبعدين تركبها والكيس مغلق ؟
إذنن محتاج لفك مسامير الكيس صح ولا لأ
اللهم إلا إذا كان الكيس مفكوك من قبل
ثانيا بجب فصل التيار أولا علي الأقل
وده يعتبر فك سلوك
اللهم إلا إذا كان الكيس فوق والشاشة تحت
أقصد موضوع أمامك بدل الشاشة
عموما لو عرفت فك البطارية وتركيبها
بيعمل إيه تبقي بطل
elkahen

مُساهمةموضوع: رد: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالأحد 27 سبتمبر 2009, 8:40 pm

اصل الكيس عندى مفكوك ديما فمش بحتاج افك مسامير ثانيا الكمبوتر عندى شغال 20 ساعة يوميا فبحسب كل الناس زيي كدا بس اتضح العكس
هو انا معرفش بتعمل اية بالظبط بس حسب معلوماتى ان البطارية بتفضل تمد الكومبيوتر بالطاقة حتى اثناء فصل التيار والدليل على كدا ان الساعة والتاريخ بيفضلوا مظبوطين ديما ولما بتتفصل البطارية بتلغى كل الاوامر وترجع الكمبوتر للحالة الاولية بتاعته .. دة تقريبا يعنى مش متأكد من المعلومة
فهمي إبراهيم
------------------
------------------
فهمي إبراهيم

مُساهمةموضوع: رد: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالأحد 27 سبتمبر 2009, 10:31 pm

elkahen كتب:
اصل الكيس عندى مفكوك ديما فمش بحتاج افك مسامير ثانيا الكمبوتر عندى شغال 20 ساعة يوميا فبحسب كل الناس زيي كدا بس اتضح العكس
هو انا معرفش بتعمل اية بالظبط بس حسب معلوماتى ان البطارية بتفضل تمد الكومبيوتر بالطاقة حتى اثناء فصل التيار والدليل على كدا ان الساعة والتاريخ بيفضلوا مظبوطين ديما ولما بتتفصل البطارية بتلغى كل الاوامر وترجع الكمبوتر للحالة الاولية بتاعته .. دة تقريبا يعنى مش متأكد من المعلومة

قولي كده ياراجل
إن الكيس دايما عندك مفكوك
وانا ما كنتش أتكلم
عموما عند نزع البطارية
تقوم المكثفات بتفريغ شحنتها
وبالتالي تعود بعض مكونات الذاكرة العشوائية ال RAM خالية
لانها تعمل بالنظام الثنائي 0أو1
أي يوجد تيار أو لا يوجد
بينما تبقي ال ROM كما هي
سواء تم فصل أو وصل التيار
elkahen

مُساهمةموضوع: رد: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالإثنين 28 سبتمبر 2009, 4:19 am

شكرا على المعلومة الجديدة يا استاذ فهمى وتفضل على طول تمدنا بكل ما هو جديد
فهمي إبراهيم
------------------
------------------
فهمي إبراهيم

مُساهمةموضوع: رد: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالإثنين 28 سبتمبر 2009, 7:58 pm

elkahen كتب:
شكرا على المعلومة الجديدة يا استاذ فهمى وتفضل على طول تمدنا بكل ما هو جديد
الله يخليك ويبارك فيك
لقد أشرقت منتديات البيضا الثانوية التعليمية
بمشاركاتك بها
ونرجو أن تشرفنا دائما بالزيارة والمشاركة
radwa esmaeel

radwa esmaeel

مُساهمةموضوع: رد: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالثلاثاء 29 سبتمبر 2009, 10:09 am

انا جربت الطريقة الاولى بس منفعتش
لكن التانية مجربتهاش
شكرا لحضرتك
elkahen

مُساهمةموضوع: رد: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالثلاثاء 29 سبتمبر 2009, 7:33 pm

جربى التانية وان شاء الله هتنجح لان مفعولها اكيد
نورتى الموضوع يا رضوى
مؤمن اسماعيل

مؤمن اسماعيل

مُساهمةموضوع: رد: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالثلاثاء 13 أكتوبر 2009, 12:05 am

كويس انى قريت ردك يا رضوى وفرتى عليا كتير كنت لسه هعمل ريستات للجهاز
mark_farid

mark_farid

مُساهمةموضوع: رد: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالسبت 05 ديسمبر 2009, 11:52 pm

شكرا ليك على الطريقة
yoyo4ever

yoyo4ever

مُساهمةموضوع: رد: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالإثنين 07 ديسمبر 2009, 9:12 pm

شكراااااااااااااااا
محمد حسن

مُساهمةموضوع: رد: افتح اى جهاز مقفول بباسوورد   افتح اى جهاز مقفول بباسوورد Icon_minitimeالسبت 19 يونيو 2010, 10:26 am

مشكووووور يامان انا جربت الطريقه ونجحت وشكرااااااااا استاذ فهمى

افتح اى جهاز مقفول بباسوورد
صفحة 1 من اصل 1